Jump to content
Sign in to follow this  
energia

Sider 4 / Livecpk by juce

Messaggi raccomandati

Didn't think it would happen this year, but never say never... Introducing sider for PES 2018.

Many thanks to @nesa24 for research on the game internals, @zlac, @Chuny, and @Hawke for testing the early alpha versions and helping me sort out bugs.

sider4-redball-550.jpg

Sider 4.1.3
https://mapote.com/pes/sider-4.1.3.zip

( previous version - 4.0.1 - LiveCPK only, no lua support:
https://mapote.com/pes/sider-4.0.1.zip )

- support for LiveCPK: lets you organize the content in folders and files, without the need to package them into cpks. Files can be edited "on-the-fly", and for some of the files - if the game reloads them - the changes will be visible right away, without restarting PES.
- Lua scripting engine - similar to last year sider. Many things are possible to do by writing small extension modules in Lua - see doc/scripting.txt for details.



Sider is free and open-source software:
https://github.com/pes-modding/sider4

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Si l'ho visto anch'io ieri sera, ma per adesso non si può fare ancora nulla, però già è qualcosa

 

poter vedere i propri files modificati senza ogni volta doverli ricompattare in cpk mentre li si modifica con il gioco ancora aperto non direi che sia proprio nulla per chi edita ma una grande comodità

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

 

poter vedere i propri files modificati senza ogni volta doverli ricompattare in cpk mentre li si modifica con il gioco ancora aperto non direi che sia proprio nulla per chi edita ma una grande comodità

 

Ma io dicevo che per adesso mancano i moduli, lo so che è comodo il sider lo uso anche con Pes 2017 e fa un sacco di cose, adesso già qualcuno ha aggiunto i kits

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

 

Ma io dicevo che per adesso mancano i moduli...

 

lo so, ma comunque anche su pes2017 il sider è nato con l'idea prima del LiveCPK ;)

 

poi i moduli .lua programmati dai singoli utenti sono diventati il must

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

 

lo so, ma comunque anche su pes2017 il sider è nato con l'idea prima del LiveCPK ;)

 

poi i moduli .lua programmati dai singoli utenti sono diventati il must

 

Si mi ricordo, hanno gettato le basi anche per Pes 2019, se la konami non cambia ancora così anche per i volti, stadi e altre cose

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

 

Si mi ricordo, hanno gettato le basi anche per Pes 2019, se la konami non cambia ancora così anche per i volti, stadi e altre cose

 

non so se juce abbia preso il computer adatto a fare girare pes2018 2019... come me fino alla fine dell'anno scorso poteva giocare solo a pes 2017... ecco il motivo del ritardo con pes2018, dove nesa24 che ha sicuramente il pc adatto lo aiuta,

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

 

non so se juce abbia preso il computer adatto a fare girare pes2018 2019... come me fino alla fine dell'anno scorso poteva giocare solo a pes 2017... ecco il motivo del ritardo con pes2018, dove nesa24 che ha sicuramente il pc adatto lo aiuta,

 

Infatti, sono molti gli editer che hanno avuto problemi con il pc

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Scusate la mia grandissima ignoranza, ma in sostanza cosa fa questo tool?

 

Ho visto che per PES 2017 avete aperto una sezione apposita.

 

Grazie e scusate ancora.

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Scusate la mia grandissima ignoranza, ma in sostanza cosa fa questo tool?

 

Ho visto che per PES 2017 avete aperto una sezione apposita.

 

Grazie e scusate ancora.

 

In pratica è un live cpk, puoi cambiare molte cose senza uscire dal gioco, puoi attivare o disattivare delle funzioni dal sider, come ad esempio velocità di gioco, modalità neve, angolo camera e altro, poi pes ha un numero di stadi limitati, con il tool puoi avere stadi illimitati, per pes 2018 com'è adesso non puoi farci ancora molto, per adesso solo aggiungere il pallone dei mondiali è un test

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

aggiornamento del sider in prima pagina... ora supporta i moduli lua come avviene nella versione per pes2017

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

scusate non funzione anche se  mi dice free.side.select = 1  durante un campionato non mi fa cambiare lato. Io ho scompattato il sider.rar nella carte in C: del gioco avvio sider poi il gioco. Sbaglio qualcosa?

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti
On 19/1/2019 at 19:53, ZIAO said:

scusate non funzione anche se  mi dice free.side.select = 1  durante un campionato non mi fa cambiare lato. Io ho scompattato il sider.rar nella carte in 😄 del gioco avvio sider poi il gioco. Sbaglio qualcosa?

non ho pes 2018 per testare la cosa, comunque

il sider è sempre meglio scompattarlo direttamente dentro a

c:/     

senza entrare mai nella cartella dove il gioco è installato.

Nota: Se usi un .exe pirata assicurati che il nome dell'exe sia incluso nel sider.ini

 

Dalle istruzioni della cartella doc del sider:

Quote

HOW TO USE:
-----------

Run sider.exe, it will open a small window, which you can
minimize if you want, but do not close it.

Run the game.
Sider should automatically attach to the game process.

If you don't see the effects of Sider in the game, check the
sider.log file (in the same folder where sider.exe is) - it should
contain some helpful information on what went wrong.



SETTINGS (SIDER.INI)
--------------------

There are several settings you can set in sider.ini:


exe.name = "\PES2018.exe"
exe.name = "\PES2018patched.exe"
exe.name = "\PES2018-CPY.exe"


- this sets the pattern(s) that the Sider program will use
to identify which of the running processes is the game.
You can have multiple "exe.name" lines in your sider.ini,
which is useful, for example, if you have several exe
files with slightly different names that you use for
online/offline play.


free.side.select = 1

- enables free movement of controllers. Normally, it is
only possible in Exhibition modes, but with this setting
set to 1, you will be able to move the controllers in the
competition modes too.

The 1st controller can also be moved into the middle,
disabling it effectively. Use this carefully in the
matches: if you move 1st controller into the middle, make
sure that you have at least one other controller on the left
or on the right. Otherwise, you will lose the control of the
match. (default is: 0 - free movement disabled)



livecpk.enabled = 1

- Turns on the LiveCPK functionality of Sider. See below for a more
detailed explanation in cpk.root option section.


debug = 0

- Setting this to values > 0 will make Sider output some additional information
into the log file (sider.log). This is useful primarily for troubleshooting.
Extra logging may slow the game down, so normally you would want to keep
this setting set to 0. (Defaults to 0: some info, but no extra output)


close.on.exit = 0

- If this setting is set to 1, then Sider will close itself, when the
game exits. This can be handy, if you use a batch file to start sider
automatically right before the game is launched.
(Defaults to 0: do not close)


start.minimized = 0

- If you set this to 1, then Sider will start with a minimized window.
Again, like the previous option, this setting can be helpful, if you
use a batch file to auto-start sider, just before the game launches.
(Defaults to 0: normal window)


cpk.root = "c:\cpk-roots\balls-root"
cpk.root = "c:\cpk-roots\kits-root"
cpk.root = ".\another-root\stadiums"

- Specifies root folder (or folders), where the game files are stored that
will be used for content replacing at run-time. It works like this:
For example, the game wants to load a file that is stored in some CPK, with
the relative path of "common/render/thumbnail/ball/ball_001.dds". Sider
will intercept that action and check if one of the root folders have this
file. If so, Sider will make the game read the content from that file instead
of using game's original content. If multiple roots are specified, then
they are checked in order that they are listed in sider.ini. As soon as there
is a filename match, the lookup stops. (So, higher root will win, if both of
them have the same file). You can use either absolute paths or relative.
Relative paths will be calculated relative to the folder where sider.exe is
located.


lua.enabled = 1

- This turns on/off the scripting support. Extension modules can be
written in Lua 5.1 (LuaJIT), using a subset of standard libraries and
also objects and events provides by sider. See "scripting.txt" file for
a programmer's guide to writing lua modules for sider.


lua.module = "kitrewrite.lua"
lua.module = "timeaccel.lua"

- Specifies the order in which the extension modules are loaded. These
modules must be in "modules" folder inside the sider root directory.
 

 

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

allora il gioco è originale , ma sul mio pc girava a scatti ( mi è stato regalato ) , solo pochi giorni fà ho trovato una patch che ne abbassa le prestazioni grafiche,  che permette anche con con tessiture minime un  gioco fluido. Certo non posso e non voglio comprare un pc per un gioco. Provarò a forzare l'exe comunque. senno pazienza. Grazie 

Condividi questo messaggio


Link di questo messaggio
Condividi su altri siti

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×